tirsdag 24. november 2009

Bussfest 2002: Eriks og Kais "spiker-T3'ere"

En kan jo lure litt: Hvorfor tok jeg ikke bare vare på min 1988 coach, den til venstre på bilder under)? Hvorfor tok ikke Caravelle-Kai vare på sin 1986 T3 GL automat (den til høyre på bilder under)? En kan jo undres. De to endte som spiker for noen år siden. Du kan jo gjerne gråte litt nå, Kai. En flott bil var det!

Bildene er fra den første Bussfesten i Herrfaldet i Sverige i 2002. Den gangen utmerket vi nordmenn oss med en rekke flotte T3'ere.

Jeg husker spesielt at Martin hadde en veldig pen T3 med VR6 i hekken. Den gikk som ei kule! Hvorfor tok du ikke vare på den, da, Martin?

Der Postmeister har kommentert at VR6'eren til Martin lever i beste velgående. En sjekk viser at den ikke har vært på veien (godkjent siden 2006).

Der Postmeister skriver videre om denne (bilen til venstre på bildet):

"-Jeg må legge til at det har min daverende bil også blitt (dvs. spiker). Først som delebil til Postbilen, og så spiker. Sånn kan det gå. Med andre ord 50% frafall av bilene hittill. VR6`n lever i nest beste velgående i ferd med å bli i beste velgående sist jeg prata med Ove som overtok den etter Martin. Dørrutene ifra denne sitter i Postbilen".

Så da er det avklart!

Ellers var jo den første Bussfesten en veldig hyggelig hendelse. Tradisjonen med fellesgrilling til langbord og "busspush"-konkurransen oppstod allerede den gangen - ganske så spontant!

Vi reiste også sammen til og fra treffet i karavane fra Norge til Herrfaldet.

Verd å merke seg er også en meget ungdommelig Martin på et av bildene. Jeg mener å huske at det var ca. 70 VW-busser med den gangen.

Kanskje noen kjenner igjen sine tidligere stoltheter her; og kan angre på hvorfor de ikke ble tatt vare på. I dag er som nevnt flere blitt spiker. Men sånn er det.

Biler vare ikke evig, vet du!

























































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar